Îmbrățișează-mi defectele vol.1/ Andrada Rezmüveş – Editura Celestium

Pe Andra o știu de pe internet, personal nu aș putea spune multe, însă m-a uimit cu modul, felul în care scrie, tematica și structura cărții. Genul acesta de cărți nu este chiar cel preferat, cu toate astea am mai citit alți autori străini ce au aceeași abordare, în care personajele sunt egocentrice, imature, imprudente, cu tulburări de personalitate, nemulțumite, victimizare continuă, genul acela de personaje ce mereu sunt centru nedreptății. Un astfel de personaj l-aș vedea într-un cadru al unei familii unde alcoolul, drogurile sunt o obișnuință, unde copilul nu știe o altfel de viață, nu concepe să poată fi ca ceilalți, se vede într-un cerc vicios fără de scăpare, neavând un altfel de exemplu, automat și el va deprinde aceleași obiceiuri. Pe când aici, personajul nostru, aș putea spune, că a avut norocul să crească într-o familie normală. Făcând o paranteză ,,ce este normalitatea?” Împreună cu fiica mea am avut o discuție despre ideea de normalitate, cel puțin cea din punct de vedere social, doctrina standard pentru o societate liniștită, dar până la urmă „normalitatea” este ceva individual… Bun, trecând peste asta și reluând personajul nostru, care m-a scos din sărite ” ați avut personaje pe care le-ai detestat?” Pentru ca eu asta am simți pentru Maria, m-am gândit că pe parcurs voi reveni la sentimente mai bune, nici pomeneală, de la început până la sfârșit am avut aceleași sentimente. De la început e mult spus, deoarece primul capitol, în deosebi, primele 4,5 pagini, mi-au plăcut foarte mult, gândindu-mă, „wow, o să ador cartea” nu a fost chiar aşa, povestea mi-a plăcut, însă personajul feminin, nu! Toate au fost bune şi frumoase până acolo. Cu toate astea cel mai important este faptul că atâta timp cât ai o reacţie şi cartea trezeşte anumite sentimente, gânduri etc. Este o carte bună. Maria şi Hades sunt abandonați într-un orfelinat ce va aduce o legătură specială între cei doi. Hades devine forţa şi siguranţa Mariei. Împreună devin de nedespărțit. Maria este adoptată, şi impactul despărțirii lor este unul care o afectează pe Maria. Nu are cum să nu te emoţioneze această parte. De aici destinul lor este împărţit şi fiecare dintre ei se descurcă cum pot mai bine, însă nu s-au uitat.

” Nu-mi doream să mă schimb! Nu pentru o persoană care nu îmi oferă certitudinea că va rămâne veşnic alături de mine, poate că, nici măcar pentru cel care o va face. Cândva, eram genul de fată care visa la prinţul ei pe cal alb şi o nuntă ca în poveşti. Cândva, plângeam la un moment romantic dintr-un film, iar acum, simţeam doar dezgust.,,

Maria este adoptată de o familie ce nu putea avea copii, integrarea ei în cadrul familiei este o binecuvântare pentru sufletul ei. Primii ani au decurs bine, fiind înconjurată de iubire şi stabilitate, însă destinul are propriul lui plan. După decesul mamei, Maria este profund afectată, stabilitatea ei emoționala şi fizică este puternic simțită. Devine nesigură pe ea, se simte abandonată pentru a doua oară, şi suferinţa tatălui nu o ajută foarte mult, deoarece impactul este devastator pentru ambii, neștiind cum să gestioneze amalgamul de sentimente şi trăiri. Relaţia dintre cei doi este grav afectată, nesiguranța, revolta şi neîncrederea le dăunează comunicarea şi relaţia de colaborare pentru a putea să treacă mai uşor peste durere. Tatăl ia decizia de a se muta, sperând că această schimbare îi va ajuta, de departe a fi aşa, deoarece Maria continuă să-şi păcălească tatăl, la un moment dat este foarte mândră de acţiunile ei şi de iscusința cu care îl poate păcăli, minți etc. Relaţia cu noi ei prieteni nu o ajută foarte mult ci îi dau şi mai mult senzaţia că acolo se poate integra mai bine, fiind acceptată şi luând contact cu persoane cu care se regăsește. Consumul de alcool şi droguri duce la acțiuni imprudente, imature şi excentrice. Reîntâlnirea cu Hades deschide noi răni şi sentimente, atracţia dintre ei este a unei iubiri ce leagă două suflete pereche. Insă, vor putea să treacă peste obstacolele, defectele şi incertitudinea lor? Vor putea să depăşească timpul şi rănile din trecut şi cele care vor urma?

„Cum aş putea să îţi spun, Hades, că durerea nu încetează? Că ne lovim de obstacole, de parcă cineva, undeva, nu ne vrea împreună? Cum vom putea noi, iubitule, să luptăm cu mâinile goale în faţa destinului? Cum aş putea eu să ne salvez, când ne îndepărtăm atât de repede către pierzanie? Simţi? Simţi cum braţul îmi tremură în strânsoarea degetelor tale? Şi cu toate acestea, păstrezi liniştea şi distanţa. Mă omori, fără a fi capabil de a pricepe acest lucru.,,

Trecând peste părțile care nu mi-au plăcut, aşa cum am spus, a fost doar personajul, Maria, în rest totul a fost excepțional. L-am adorat pe Hades, şi rolul lui, mi-a stârnit entuziasmul la cum vor decurge relaţia lor, cât şi relaţia cu tatăl ei. Pentru autoare am doar cuvinte de laudă şi sper să am şansa de a citi şi volumul doi, din cât am înțeles va lua parte şi prietena ei, deci romanul se desfăşoară pe mai multe planuri „personaje,,.

Autor: Andrada Rezmuveş

Titlu: Îmbrățișează-mi defectele, vol. 1

Pagini:347

Colecţia Passion

Editura Celestium, 2018

Cartea o puteţi achiziţiona de aici, Editura Celestium.

4 gânduri despre „Îmbrățișează-mi defectele vol.1/ Andrada Rezmüveş – Editura Celestium

Adăugă-le pe ale tale

  1. Îmi place tare mult recenzia ta! Felicitări! În privința personajelor feminine ale Andradei, pot spune că am avut niște sentimente greu de descris în cuvinte. Nu le-am urât, dar nici mult nu mai aveam. Cred că nu am empatizat cu ele tocmai diferențelor de gândire…
    În schimb, trebuie să recunosc că Andrada are mult talent la scris, știe să atingă coarda sensibilă.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Așa este. Cu toate că personajele feminine trezesc anumite sentimente negative cartea e minunată. Sincer, cu celalalte personaje feminine nu am avut nimic, doar cu Maria. Încerca sa fie în centrul atenției prin acțiuni nesăbuite… Mulțumesc!

      Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site web construit cu WordPress.com.

SUS ↑

Ganduri de neuitat

Just a girl and their thoughts. Enjoy.

Analogii - Antologii

blog generalist cu aspirații culturale și analitice

Roxana Neguț

Site de autor/Author website

Just reading my books

Doar citește!

imaginecontinua

Pretextul acestui blog este mica mea colecție de fotografii vechi. În timp s-a transformat în pasiune. O pasiune care ne trimite, pe noi, cei de azi, în lumea de altădată, prin intermediul unor fotografii de epocă.

Petale Scrise

Alina Cosma - blog personal

AR. MOHSIN SHEIKH

Architecture & everything around it.

Citiți.Iubiți.Trăiți

Site de cultură și dezvoltare personală

ECGS | Ethelred Council for Geojuridical Statecraft

Ethelred Council for Geojuridical Statecraft

carly books

I read lots of books, from mythology retellings to literary fiction and I love to reread books from childhood, this is a place to voice my thoughts for fun. I also like to ramble about things such as art or nature every now and again.

Perception

A journey into the labyrinth of my sceptical mind.

Simply Vegan Delight

Rețete de mâncăruri fără carne, lactate şi ouă.

Balladeer's Blog

Singing the praises of things that slip through the cultural cracks

blackwings666

Horror, Science Fiction, Comic Books and More

Evelina's Food

Rețete gustoase și sănătoase!

Books Best Blog

Of All Things, I Like Books Best.

Books for Life

Here you will find information about all my books and about my crazy thoughts.

Ganduri de neuitat

Just a girl and their thoughts. Enjoy.

Analogii - Antologii

blog generalist cu aspirații culturale și analitice

Roxana Neguț

Site de autor/Author website

Just reading my books

Doar citește!

imaginecontinua

Pretextul acestui blog este mica mea colecție de fotografii vechi. În timp s-a transformat în pasiune. O pasiune care ne trimite, pe noi, cei de azi, în lumea de altădată, prin intermediul unor fotografii de epocă.

Petale Scrise

Alina Cosma - blog personal

AR. MOHSIN SHEIKH

Architecture & everything around it.

Citiți.Iubiți.Trăiți

Site de cultură și dezvoltare personală

ECGS | Ethelred Council for Geojuridical Statecraft

Ethelred Council for Geojuridical Statecraft