Karma-i o zdreanță-Simona Tănăsescu/Editura Velvet Story

Autor: Simona Tănăsescu

Titlu: Karma-i o zdreanţă

Pagini: 390

Editura Velvet Story, anul 2020

,,Sufletele care se regăsesc întotdeauna sunt aduse laolaltă”

Pe autoarea Simona Tănăsesc o ştiu cu cartea Mistletoe Magic-Lacrima Stejarului, foarte frumoasă. O poveste clasică, plină de mister, fantasy, total diferită de aceasta, Karma-i o zdreanță. Imi scriu impresiile zâmbind. Nici nu ai cum altfel, mai ales citind înainte un cu totul alt gen de literatură de la autoare. Am rămas surprinsă. Nu mă aşteptam la aşa ceva. Știam în ce gen literar era încadrată cartea, 18+, şi cu toate astea mă gândeam că voi avea parte de o lectură mai pudică, nu foarte dezinvoltă. Şi nici nu mi-o imaginam pe Simona să scrie aşa. M-a surprins! Hai să fim serioşi, cine nu citește cărţi erotice? Că eu nu le mai ştiu numărul. Dacă cartea are toate elementele şi e în proporţii egale, e imposibil să nu-ţi placă. Cei care nu vor să recunoască că citesc aşa ceva e problema lor, dar mint. Ca cititor, cărţile erotice, combinate cu acţiune, dramă, iubire etc sunt o constantă în viaţa noastră, devin ceva absolut normal în lectura noastră. Şi nici nu devenim aşa de oripilați de ceea ce găsim acolo, şi nu au niciun efect asupra minţii sau asupra corpului nostru, pur şi simplu ne bucurăm de poveste şi gata. Aşa cum spunea bunica ,, Cinstea nu stă în fusta lungă sau scurtă, ci în mintea pe care o ai şi respectul pe care îl ai pentru tine” Nu cărţile erotice te prostesc, ci mintea ta. Intimitatea fizică este făcută de Dumnezeu pentru procreare, pentru a-ţi exprima iubirea şi pentru descărcare emoțională şi fizică. BUN, acum ce este prea mult iar nu este bine.

Karma-i o zdreanţă – Simona Tănăsescu

Lucknow, 1859

,,După un timp, am ajuns la Lucknow, un oraș strategic, aflat în India de Nord, dar și unul dintre centrele majore ale Rebeliunii Indiene. Resturile de piatră, lemne și var îmi arătau clar că reconstrucția locului, de după lupte, tocmai ce se terminase.
Brusc, toată libertatea pe care simțeam că o voi avea aici avea să fie îngrădită de zidurile fortificate ale complexului britanic. Am fost primit cu mult entuziasm de către localnici, chiar prea mult aș putea spune. Trecând prin mijlocul lor, le simțeam
privirile ce semănau unor săgeți a căror țină era exactă. În ochii
unora vedeam bucurie, în ochii altora o oarecare teamă, pentru ca în cei ai copiilor să pot zări acel crâmpei unic, inconfundabil al speranței. Prezența mea le fusese promisă încă de la bun
început, ca un semn de protecție și grijă în plus al Imperiului, vizavi de populație. Aveam să aflu ulterior că, în imaginația lor, îmi atribuiseră diverse forme și puteri, desprinse din folclorul
autohton.
Cei mici alergau înspre mine, atingându-mă mai peste tot cu mânuțele murdare, pline de praf. Îmi vedea să țip la ei, să le cer să fugă, să se spele, dar imediat mi-am dat seama că aceea era, de fapt, natura lor. Și tocmai acesta era probabil și motivul
pentru care holera, pe mulți, nu-i atingea – erau mai murdari,
mai nespălați decât vibrionul în sine. Mi-am propus să încerc să-i reeduc cu timpul, să fi u altfel, mai altfel decât conaționalii mei.”

Povestea începe mai întâi pe meleagurile engleze şi apoi se mută în India, mai exact Lucknow, 1859. Sinceră să fiu, aş fi dorit mult mai mult să fi fost Amerindieni, cu triburile indigene. E o chestie personală. Am o fascinație pentru ei. Nu prea am eu treabă cu India, cu indienii din India. Trecând peste asta. Povestea a fost făcută cu migală, adunând informaţii prețioase, ce prind viaţă într-un roman de dragoste frumos şi erotic, 18+. Acțiunea e plasată în anul 1859, la câţiva ani după Răscoala șpăgilor sau Rebeliunea indiană din 1857 fiind una dintre cele mai bine cunoscute revolte din perioada colonizării britanice a Indiei. Revolta de la 10 mai 1857 până în aprilie 1859. Autoarea a descris foarte bine condițiile de trai ale indienilor ce erau insalubre, sufereau de dizenterie, apa era infectată cu bacterii etc, holera se instalase în rândul oamenilor, vitele mureau, mâncarea era la porţie, şi chiar şi aceea nu era suficientă şi nu pentru toţi. Descrie obiceiurile, religia şi crezurile lor, unele dintre el absolut barbare, şi nu în ultimul rând, concepția bărbaților asupra femeii. Fiind doar un instrument de reproducere, plăcere şi trebuință. Dacă fetele nu erau măritate până la o anumită vârstă, erau vândute ca femei uşoare, ce trebuiau să-şi întrețină familia. Plăcerea le era interzisă, cei care se bucurau de ea erau doar bărbaţii. William Gray se trage dintr-o familie unde tatăl este medic. Decizia lui de a pleca în India pentru a ajuta la tratarea holerei şi la a descoperi mai multe despre religia şi obiceiurile lor, îi schimbă viaţa. Odată ajuns acolo, nu-i vine să creadă că oamenii pot trăi în asemenea condiţii, că femeile sunt tratate cu atâta desconsiderație. Primele lui luni pentru el sunt o grea încercare dar şi o provocare pe care e dispus să o ducă până la capăt. Din toate astea se alege şi cu plăcerea de a învăţa arta seducției şi a sexului de la Mika, o tânără ce este vândută Generalului Rock, ce la rândul lui o atribuie tuturor doritorilor pentru plăcere. Gray învaţă de la Mika arta Kamasutra. Gray, nu se dă în lături nici de la avea nopţi fierbinţi şi cu fiica generalului Rock, Cora. Această parte a cărţii e foarte incitantă şi amuzantă, la unele faze m-am distrat copios pe seama celor trei protagoniști. Cu mult timp în urmă, pe când se afla pe vasul ce-l ducea spre India, Gray a avut un vis ciudat cu o frumoasă indiancă, un vis ce i-a luat aerul şi i-a amorțit mintea, trupul şi sufletul. În una din zile, Gray este chemat de urgenţă de generalul Rock la el pentru a ajuta-o pe prinţesa Rhenna, care a leşinat chiar în ziua nunții ei cu Maharajahul Muruthy. Prinţesa Rhenna era privită de semenii ei ca urmașa lui Laksmi, zeiţa frumuseții, fertilității şi bogăției, fiind un bun valoros pentru Muruthy, care era mult mai în vârstă decât ea. Pentru a o folosi pentru practicarea ritualului Sati, ce reprezenta o practică funerară în comunitățile hinduse. Văduva celui decedat era aruncată de rudele lui pe rugul funerar al soțului. Acest obicei fiind interzis în India începând cu anul 1829, cu toate astea încă se mai practică. Gray se îndrăgostește nebunește de Rhenna, şi ea de el, o iubire ce păşeşte pragul eternității, o iubire a sufletelor pereche dincolo de infinit, uitare şi moarte. Continuarea e absolut o nebunie. Mi-a adus aminte de romanele dramatice- istorice pe care le citesc. Sunt genul de cărţi care te fac să suferi cu şi pentru personaje, să le simţi durerea şi disperarea.

Bucureşti, 2020

,,– Nici un David! Dacă agenții tăi ar fi bărbați serioși, Kassandra ar semna cu agenția ta, altfel…nu mai semnăm nimic! a sunat aprig vocea lui, asemenea unei decizii de neclintit.
Fără prea multă minte în capul lui, mare și prost cum s-ar spune, David reușise să ne reducă la tăcere. Zgomotul făcut de ușile liftului ce se deschideau parcă aveau să dea un restart timpului.
Sub privirile tuturor, în fața noastră, pășea cu atenție…fata de la bar.
Am rămas cu gura căscată pentru ca imediat să-mi vină ideea salvatoare. Dacă trebuia să fiu băiat serios, de casă cum voia matahala din dreapta mea, acesta era cel mai bun moment să-i demonstrez că…SUNT!
– Hei, iubita mea!, am exclamat, îndreptându-mă spre ea cu brațele deschise.
Reacția mea reușise să surprindă pe absolut toți cei de față.
Cei mai marcați erau Preston, Eli și bineînțeles, ea.
– Matteo, ai înnebunit, mi-a șoptit ea, la ureche.
– Ce mă bucur că ai venit!, mi-am continuat șarada sub privirile ei evident marcate.
– Matteo, eu am venit să-ți aduc portofelul…
– Iubita mea, ce m-aș face eu fără atenția și grija pe care mi-o porți zi de zi!, suna declarativ și admirativ tonul meu.
– Tu te-ai lovit la cap!?! Te-ai uitat la vreun film prost!?!, continua să mă întrebe în timp ce eu o adusesem în mijlocul grupului format ad-hoc.
– Uite, David, Kassandra, mă bucur că iubita mea, de fapt logodnica mea, tocmai ce a sosit. Mi-a adus portofelul, vă vine să credeți ?!?, l-am ridicat și apoi i-am dat ei un sărut pe frunte.
– Matteo, ce naiba se petrece aici!?, m-a întrebat printre dinți, încercând să nu-mi distrugă șarada.
– Trebuie să vă recunosc tuturor că atunci când am cunoscut-o pe…
Am înghețat când mi-am dat seama că nu știam cum o cheamă.
– Rena. Rena Popescu!, a întins mâna.
Eram deja sloi, iar cuvintele îmi erau gâtuite de emoție.
Gândurile îl înjurau pe Kay. Unele. Altele îi mulțumeau.
– Pe… Rena, am reluat propoziția, când am cunoscut-o mi-am dat seama că este unica femeie din viața mea, în jurul căreia mi-aș încolăci brațul pe vecie, David, asta apropo de ceea
ce spuneai tu, mai devreme…
Întreg actul meu teatral îmbibat cu intenții meschine avea și o parte de adevăr. Fără să-i cunosc numele, noaptea petrecută cu Rena nu fusese una oarecare, ci una specială. Apariția ei pe neașteptate îmi salva și sufletul, dar și un moment important din carieră.
– Ha, ha, ha! Ziua surprizelor!, a exclamat Preston, dându-și
seama că nu interpretam decât un rol de băiat de casă.
Zâmbetul încurcat al Renei reușise să-i cucerească pe toți, iar pe David să retragă refuzul semnării contractului, spre bucuria președintelui și a mea.
– Nu cred că ar putea exista un moment mai bun pentru a celebra acest moment, a adăugat Preston, decât balul de sâmbătă seară. Kassandra, David, sunteți și voi invitați. Am să aranjez
să stați la aceeași masă cu Matteo și Rena, a completat el.

Planul II, autoarea ne plasează în Bucureşti, anul 2020. Matteo Rossi, 29 de ani, de origine Român, pe jumătate Italian. Provenind dintr-o familie în care iubirea şi respectul erau o normalitate. Mama pe când era tânără, a plecat în Italia, la Roma, pentru a strânge bani şi a-şi urma visul de a face facultatea de arhitectură. Printr-o prietenă a ajuns în Toscana ca menajeră a familiei Rossi. Aici l-a cunoscut pe tatăl lui Matteo. Acesta provenind dintr-o familie înstărită, deţinând o firmă de uleiuri de măsline, cea mai prestigioasă din lume, firma Olio di olive Rossi. Părinţii lui Matteo au avut povestea cenușăresei. Matteo lucrează la o firmă de impresariat, Internaţional Films Actors, făcând exact ceea ce îi place. Renuţând la a lucra cu tatăl la firma familiei, lăsând această datorie surorii lui mai mici. Matteo este foarte apreciat în munca sa, dar totodată şi un magnet pentru femei. Ceea ce va urma este dea dreptul savuros. Contractul cu Kassandra M, pe care iniţial îi pierde, petrecerea prietenului lui, contactul cu clarvăzătorul şi astrologul Kay, cina pe care o ia împreună cu părinţii şi sora, sunt nişte cumuli care duc spre o iubire de neimaginat. O iubire în care două suflete pereche se pot regăsi chiar şi după secole. Timpul, Karma, soarta şi neîmplinirea sufletului, au grijă să îţi aducă înapoi marea iubire. Se spune că, două suflete neîmpăcate cu destinul, cu deciziile luate, caută de-a lungul timpului să se regăsească. Evenimente întâlnirii dintre Matteo şi Rena Popescu te fac să nu laşi cartea deloc din mână. Uneori să uiţi să respiri, să fii conştientă de timp. Te pierzi în intensitatea emoțiilor şi a deciziilor luate de cei doi, stai cu teama ca trecutul să nu se repete. Se spune că soarta îţi oferă oportunitatea, şansa, de a îndrepta proastele decizii din trecut sau şansa de a fi lângă cel pe care nici măcar trecerea timpului nu te poate separa de le/ea, restul depinde de tine dacă eşti dispus să-ţi accepți sentimentele sau să te laşi dus de val şi de evenimentele, obstacolele care apar.

,, Un soare mare, înălțător precum ziua de duminică își mângâia razele de cearșaful ce o acoperea parțial, încălzindu-i trupul. Chiar și cu o privire încă amorțită de somn, nu puteam să nu remarc că frumusețea ei, neîndoielnic, nu era nici forțată
și nici trucată. În razele soarelui, părul îi strălucea de ai fi spus că este acoperit de o pulbere fină de diamante, identică cu cea care îi fusese bătută mamei pe o brățară, la bijutier.
Dormea adânc. Împins de un instinct protector, pe care nu știam să-l fi avut, am tras-o mai aproape de mine, protejând-o de atingerea aerului sau chiar a razelor cu trupul meu. În piept
simțeam licărirea unei emoții prin care nu îmi mai doream doar să o posed pe Rena, ci să o am, să fie numai a mea.
– Dormi liniștită, i-am spus, mângâind-o și sărutându-i
delicat părul, simțind că se trezește.
În realitate, nu mă mai săturam să o privesc.
– Nu știu cum s-ar putea să mai fac asta, în brațele tale,
mi-a răspuns somnoroasă.
Dintr-odată, respirația mi-a devenit neregulată, iar pulsul îl simțeam cum îmi bătea puternic în vena de la gât. Mi-a lăsat gura apă, când un crâmpei de amintire mi-a readus în gânduri,
gustul ei dulce. În câteva secunde, mi-am răscolit toate gândurile, întrebându-mă dacă mai avusesem vreodată o femeie mai dulce ca ea.

O carte pe care am savurat-o cu plăcere, cu speranţă, cu durere şi care reuşeşte să te facă să nu te mai opreşti. Îmi plac genul acesta de cărţi, cu toate că mă fac să plâng, să sufăr odată cu personajele, reuşesc să aducă şi plăcerea lecturii odată cu durerea. O carte care reuşeşte să exprime durerea, bucuria, tristețea, amuzamentul etc, este o carte foarte bună. O carte este bună dacă are acel ceva magic ce prinde viaţă în mintea şi sufletul cititorului. Mi-ar plăcea foarte mult dacă cititorii, unii cititori, nu ar vedea-o doar ca pe o carte erotică. Pentru că nu este doar asta, sexul, relaţiile inime sunt un bonus al întregii ei frumuseți. O felicit pe autoare pentru poveste, pentru personajele minunate, aşa cum sunt ele, mai nebune, mai serioase, mai dramatice, mai amuzante, pentru că toate aceste ingrediente au avut puterea de a-mi trezi toate sentimentele, şi asta s-a întâmplat pe tot parcursul cărţii. Un detaliu vreau să mai dau. Mi-a plăcut foarte mult de secretara lui Matteo, era singura care avea curajul să-l înfrunte şi să-i ţină piept, fiind şi foarte amuzantă. Karma chiar e o zdreanță!

Serenissim, 2330

,,Se spunea că prima șansă ți-o dă Dumnezeu, iar a doua omul.
Mie, mi-au fost furate amândouă.”

,,Printre duci și conți, căsătoria era permisă numai pe bază de interese ce aduceau Serenissimei confort și bunăstare. În ziua nunții, mirii erau supuși unor teste efectuate de scanere
precise care măsurau intensitatea emoțiilor și a reacțiilor bioelectro-chimice.
Pe rând, cuplurile erau introduse în tubulaturi de tip RMN, unde erau puși să privească un film, realizat în
timpul perioadei de probă, cu ei doi. Pe baza imaginilor din montaj, cercetătorii puteau spune dacă viitori miri erau îndrăgostiți sau nu, în funcție de strălucirea mai multor zone din creier, datorată vitezei de circulație a sângelui și a adrenalinei.
Pe premiza că Serenissima nu ar fi putut supraviețui sub imperiul emoțiilor și al extazului pe care sentimentul de dragoste îl naște, femeile erau omorâte, lângă zidul Catedralei San Marco, unul dintre vechile edificii rămase în picioare.
În cazul bărbaților, timp de o lună de zile erau trimiși în locuri special amenajate, unde erau pedepsiți fizic, prin metode sexuale dure, sadice. În opinia clericilor, aceasta era adevărata față a dragostei: crudă și lipsită de milă. De multe ori, cei mai
mulți dintre păcătoși nu rezistau și mureau înainte de finalul
perioadei de dezintoxicare, așa cum era numită.

Dacă în primele două părţi ale poveştii autoarea ne duce ba în trecut, ba în prezent, continuarea poveștii este dea dreptul fascinantă. Mergem în viitorul foarte îndepărtat, unde toate normele trecute, prezente sunt doar o amintire. Tot ceea ce era o obișnuintă, un sacrilegiu, tot ce reprezenta moralitate ia o întorsătură la 180 grade. Iubirea, moralitatea, clasele sociale, ierarhia, religia, ia sens diferit. Iubirea este un păcat, păcatul intim este instrumentul religiei, trupul fiind forma cea mai pură de dăruire a omului, iubirea reprezentând păcatul primordial. Noul curent religios fiind format din 40 de membri, consilieri ai Cardinalului, predicau sexul şi vânzarea trupului ca cea mai neprihănită formă de vânzare. Fosta Veneţia, Italia, are acum un nou sistem, fiind reformat, înlocuit de diamante, o societate în care nivelurile ierarhice, categoriile sociale se împart, nu permiteau a se împreuna. Industria aducătoare de bani este turismul sexului. Clasa elitelor era împărţită în trei categorii: doge, duci şi conţi, şi cei care trăiau la limită, în două categorii: sereni şi serene. Puterea supremă era deţinută de Dogele Vicenzzo Cassian, autodenumită Altus. Cluburile de sex erau denumite DMC,1,2,3, unde curtezanele odată intrate deveneau sclave, proprietate privată a acestora. O viaţă de lux şi opulenţă, însă drepturile erau egale cu zero. Nu aveau voie să se plângă, ci să îndure orice le rezervă soarta.

,,Am desconsiderat femeile pentru ca la rândul lor să mă dorească. Le-am brutalizat pentru ca ele să mă aducă pe culmile extazului. Mi-am… dur, murdar fără scrupule până când, o singură blestemată de privire m-a
aruncat într-o lume necunoscută: acolo unde inima începe să
bată! Și pentru toate astea, tu ești vinovată! Pot să jur că ochii
ăștia i-am mai văzut undeva. Poate într-o altă viață! Am senzația
când te privesc că am trăit doar pentru că tu m-ai iubit! a exclamat ca și cuprins de nebunie.
– Și poate când m-ai iubit tu, am trăit eu, i-am răspuns
copleșită de emoție, dorindu-mi să-mi împărtășească mai mult din ceea ce simțea pentru mine.
– Și care-i rostul sentimentului pe care l-ai stârnit atât de
puternic în inima mea?”

Renna Anngelo, încă de la naştere a fost abandonată în mahalale, fiind luată de pe străzi şi salvată de o fostă curtezană, Ritta. Aceasta a crescut-o pe Renna şi a educat-o pentru viaţa de curtezană, sub stricta îndrumare a profesoarei ei, Anemonna. La vârsta de 19 ani, Renna trebuie să facă primul pas în această lume pe care nu şi-o doreşte. Ca orice tânără visează la iubire, la o familie, şi la libertate, însă asta este imposibil într-o astfel de societate şi reformă. În una din zilele în care Anemonna o instruieşte pe Renna în arta seducţiei, îl întâlneşte pe Stefano Visconti, fiul prim-ministrului. Un tânăr cunoscut pentru brutalitatea şi răceala cu care trata femeile. Toate curtezanele îi ştiau de frică, doar la simpla pomenire a numelui său privirea lor devenea înspăimântată, plină de durere. O primă întâlnire care îi răscolește pe amândoi, şi face să trezească simțuri şi trăiri pe care niciunul din ei nu le-au mai experimentat niciodată. După ce Renna a fost acceptată ca curtezană, lucrurile încep să o ia razna. Dorinţa Rennei ca Stefano să fie primul ei bărbat este smulsă cu brutalitate şi lacrimi de evenimentele care decurg în acest proces. Ce doi trec prin momente tensionate şi dureroase, toate datorită lui Stefano şi încăpățânării lui de a sta departe de ea. În această parte, autoarea a reuşit şi de această dată să mă dea peste cap. Evenimentele o iau razna de tot, secretele, iubirea, destăinuirile, legile, stresul, reforma statului, conspirațiile şi descendența lui Renna fac din această parte a poveştii o capodoperă, de care m-am despărţit cu greu. Aş putea să spun că a fost preferata mea, nu cu mult peste celălalte. Mi-aş fi dorit ca la anumite evenimente ale poveştii autoarea să nu treacă aşa de repede peste ele, mi-aş fi dorit detaliile, suspansul din acea acţiune, care pe mine m-a făcut să îmi doresc să aflu mai multe informaţii. Nu am întâlnit până acum o carte erotică Românească aşa de bună, cu riscul de a mă repeta. M-a luat prin surprindere. A avut acţiune, dramă, erotism, cam nebun cei drept, dar drăguţ, iubirea a două suflete pe care nici măcar timpul nu le poate separa, informaţii culturale etc, un amalgam de elemente care au reuşit să facă din carte una deosebită. O să luaţi parte la iubirea a două suflete, inimi dincolo de imaginat, trei poveşti unde timpul s-a pierdut de mult. Două inimi, trei poveşti.

,,A terminat tot ceea ce iubea în viaţă. Şi după aceea… a terminat cu propria viaţă”

Karma-i o zdreanţă – Simona Tănăsescu

Cartea o puteţi achiziţiona de aici Editura Velvet Story

2 gânduri despre „Karma-i o zdreanță-Simona Tănăsescu/Editura Velvet Story

Adăugă-le pe ale tale

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site web construit cu WordPress.com.

SUS ↑

Ganduri de neuitat

Just a girl and their thoughts. Enjoy.

Analogii - Antologii

blog generalist cu aspirații culturale și analitice

Roxana Neguț

Site de autor/Author website

Just reading my books

Doar citește!

imaginecontinua

Pretextul acestui blog este mica mea colecție de fotografii vechi. În timp s-a transformat în pasiune. O pasiune care ne trimite, pe noi, cei de azi, în lumea de altădată, prin intermediul unor fotografii de epocă.

Petale Scrise

Alina Cosma - blog personal

AR. MOHSIN SHEIKH

Architecture & everything around it.

Citiți.Iubiți.Trăiți

Site de cultură și dezvoltare personală

ECGS | Ethelred Council for Geojuridical Statecraft

Ethelred Council for Geojuridical Statecraft

carly books

I read lots of books, from mythology retellings to literary fiction and I love to reread books from childhood, this is a place to voice my thoughts for fun. I also like to ramble about things such as art or nature every now and again.

Perception

A journey into the labyrinth of my sceptical mind.

Simply Vegan Delight

Rețete de mâncăruri fără carne, lactate şi ouă.

Balladeer's Blog

Singing the praises of things that slip through the cultural cracks

blackwings666

Horror, Science Fiction, Comic Books and More

Evelina's Food

Rețete gustoase și sănătoase!

Books Best Blog

Of All Things, I Like Books Best.

Books for Life

Here you will find information about all my books and about my crazy thoughts.

Ganduri de neuitat

Just a girl and their thoughts. Enjoy.

Analogii - Antologii

blog generalist cu aspirații culturale și analitice

Roxana Neguț

Site de autor/Author website

Just reading my books

Doar citește!

imaginecontinua

Pretextul acestui blog este mica mea colecție de fotografii vechi. În timp s-a transformat în pasiune. O pasiune care ne trimite, pe noi, cei de azi, în lumea de altădată, prin intermediul unor fotografii de epocă.

Petale Scrise

Alina Cosma - blog personal

AR. MOHSIN SHEIKH

Architecture & everything around it.

Citiți.Iubiți.Trăiți

Site de cultură și dezvoltare personală

ECGS | Ethelred Council for Geojuridical Statecraft

Ethelred Council for Geojuridical Statecraft